comes to my blog

Wednesday, March 16, 2011

Bdk2 yg slalu mai main dkt umh aku..hhahaha

Tiap-tiap ptg mesti ada kunjungan anak2 kecil mai main dkt umh aku..aku selalu lyn mereka mcm adik2 aku...wlaupun adik aku hnya ada 1 org jer....ni adik aku...namanya zul helmie..thn nie dia periksa jgk sama ngn aku...UPSR...dia beranak tidak cukup bulan..buas sikit...dia sekolah agama..mengaji pndai...




Ni khadijah n adam...mereka tlh kehilangan ibu waktu hendak berangkat ke sekolh dlm perjlnan,kereta yg dinaiki oleh ibunya ada...khadijah,adam,adiknya aishah waktu itu beliau berumur6 bulan....ibunya yg membawa...ayahnya membawa kereta yg lain...kedua2 ibu bapanya bekerja sbgai guru...kejadian tersebut terjadi pada hari khmis..pukul 7.30 pagi...trikh aku x ingat..tpi dlm bln 3....skolah kmi pada waktu sedang bercuti...pada pkul 7 pgi aku lihat sendiri dgn tergesa-gesa arwah mak cik zabedah mengarahkan anknya supaya bersiap cpt kerana tkt terlewat.kerana pgi tu...aku pun hdk menuju ke sklah kerana ada kls tmbhan akaun...masa tu kdai mak aku pun cuti jgk
coz rmh sedang direpair...
bila klas tmbhn selesai.ayh aku mai ambil aku dkt skolh...
dan memberitahu aku bhwa mak cik dah x da
aku kata kat ayah aku 'bohong'..
ayah aku berkata plk:la x percaya;jom saklagi nak p tgk
motif kematian disebabkan terlawan arus dan kereta terblik dlm sawah padi
mak cik yg trk...bdn arwah terhempap ke streng:
tpi alhamdulilah org kata malaikat smbut aishah,adam,khadijah
kini 3 beradik tu tinggal bersama nenek beliau n ayah mereka

kini mereka 3 beradik slalu bermanja dkt mak aku dan mak cik roziah..kdg2 adam pergi rumah mak cik ila....bermain dgn arif,n afif...khadijah pun slalu pergi bermain dkt rumah mak cik ila..mak cik ila tdk ada anak girl.kdg2 klau tgk adam..waktu dia sdg menangis,mengigau,dia akn pnggil nma ibunya sbnyak 3 kali...sungguh kasihan kpda aishah..yg tdk mengenal siapa ibunya...waktu kecil2 sdh ditimpa bencana sebegini...tiap2 ptg aku,nzrin,abg naim akan bergilir2 untk menjaga aishah supaya neneknya dpt berehat sekejap....

nie aishah:now dia dah setahun..dah pndai berjalan...terkedek-kedek mcm itik...hahhaha...mmg melucukan....





yg pkai tdung tok yg menjaga mereka 3 bradik sekarang..n ada gmbaq masa bufday khadijah yg ke 7 thn....ada gmbaq haikal dan yg pkai bju ptih abg naim..

No comments:

Post a Comment